donderdag 25 augustus 2011

Vakantieblog deel 1

Als fervent blogger blijf ik jullie natuurlijk gezondheidstips geven, ook tijdens onze vakantie. Op dit moment bevinden we ons in Siam Reap, Cambodja. Een echte aanrader! Geweldig mooi land, aardige mensen, heerlijk eten en een hele rijke cultuur. Eigenlijk zouden we nu ons tweede bezoek aan Angkor Wat brengen maar helaas regent het, dus heb ik tijd om te bloggen. En om even een video voor je op te zoeken over Angkor Wat:



En dan nu de tips!
De eerste dag was ik zo slim om kokend water over mijn hand te schudden. Meteen gekoeld met koud water maar gelukkig heb ik ook altijd een tube Bach Rescue Crème in mijn toilettas. Nadat ik de crème erop had gesmeerd was het brandend gevoel weg en heb ik er geen blaar aan over gehouden.
Bach Rescue crème is een ideaal eerste hulpmiddel voor kleine ongelukjes zoals lichte brandwonden, schaafwonden, insectenbeten etc.

Verder heb ik op vakantie altijd last van een hele trage stoelgang. Veel reizigers zullen dit wel herkennen. Vooral na een lange vlucht- of busreis vallen mijn darmen helemaal stil en kan ik vaak een week niet naar het toilet. Dit jaar heb ik Transiplus van het merk Ortis meegenomen en het werkt perfect. 's Avonds 1 of 2 tabletten ingenomen en de volgende dag verliep mijn darmtransit weer als vanouds. Een hele opluchting!

De regen wordt nu langzaam minder en we gaan onze tuktuk zoeken om alsnog naar het tempelcomplex te gaan.

Tot over een paar dagen...

Be happy, be healthy!

Heb jij leuke tips stuur een mail naar info@happy2have.nl of plaats een reactie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten